تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/09 - 11:03
کد خبر: 471923

گزارش اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» از جشن امام رضایی‌ها؛

سنگ تمام تهرانی‌ها برای امام رضا(ع)/ حضور بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در میدان خراسان تهران +عکس

سنگ تمام تهرانی‌ها برای امام رضا(ع)/ حضور بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در میدان خراسان تهران +عکس

شب گذشته نخستین اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در میدان خراسان با حضور پرشور مردم و مداحان اهل‌بیت برگزار شد که بنا بر اعلام مسئول اجرایی ستاد مردمی این اجتماع، بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

به گزارش سرویس حسینیه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اجتماع بزرگ «امام رضایی‌ها» که قرار بود راس ساعت ۲۰ امشب دوشنبه ۸ خردادماه در میدان خراسان برگزار شود، با استقبال پرشور خانواده‌های تهرانی همراه شد و از حدود ساعت ۱۹:۴۵ میدان پر از جمعیت شد و خیابان‌های اطراف یعنی خیابان خراسان‌ و خیابان ۱۷ شهریور که موکب‌های پذیرایی و خدماتی برپا شده است، مملو از جمعیت است.

از ساعت ۱۹:۵۰ با تصمیم مسئولان گروه سرود نجم‌الثاقب با حضور روی صحنه سرودی در مدح امام رضا علیه‌السلام خواند، اما مراسم به صورت رسمی از ساعت ۲۰ با شعرخوانی خادمان حرم امام رضا علیه السلام که پرچم متبرک حرم را به این مجلس آورده بودند، شروع شد. این خادمان از مردم خواستند دست بر سینه بگذارند و خود را در حرم تصور کنند. آن‌ها سپس صلوات خاصه امام رضا را قرائت کردند.

جایگاه این مراسم با پرچم بزرگی مشابه پرچم گنبد حرم امام رضا علیه‌السلام تزیین شده است. در این مراسم بناست حامد شاکرنژاد قرائت قرآن، حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنرانی و مرتضی طاهری، رضا هلالی، محمدحسین پویانفر، سیدمحمدرضا نوشه‌ور، محسن عراقی، محمد فصولی، امین قدیم مدیحه‌خوانی کنند.

بیش از ۱۷۰ موکب‌دار از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، ‌ خدماتی، امدادی و درمانی در طول مسیرهای منتهی به میدان خراسان حضور دارند و انواع شربت، هندوانه، سیب‌زمینی سرخ شده، بادکنک و پرچم میان مردم توزیع می‌کنند.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و آموزشی و خانواده و کودکانه، توزیع هدایا و بسته‌های محتوایی و پزشکی ـ درمانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این موکب‌هاست.

سال گذشته با همت گروه‌های مردمی و جبهه فرهنگی انقلاب جشن ولادت امام رضا(ع) با عنوان «اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها» در دانشگاه تهران برگزار شد که این برنامه با بهره‌گیری از تجربه مهمانی ۱۰ کیلومتری روز عید غدیر در تهران امروز در فضای وسیع‌تری برنامه‌ریزی شد. سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران نیز در برگزاری این جشن گروه‌های مردمی را یاری و حمایت کردند.

بیش از ۱۵۰ گروه مردمی در این برنامه مشارکت کردند و پای کار این مراسم هستند.

ساعت ۲۰:۱۰ حامد شاکرنژاد قاری خراسانی کشورمان و از داوران برنامه «محفل» در میان تشویق‌های مردم به صحنه آمد و شروع به تلاوت قرآن کرد. او در این مراسم آیاتی از قرآن را تلاوت کرد.

بعد از تلاوت شاکرنژاد، گروه مارش ارتش با لباس نیروی دریایی ارتش، به یاد اعضای ناوگروه ۸۶ ارتش که هشت ماه در آب‌های دنیا دریانوردی کردند و کل دنیا را دور زدند، روی صحنه رفتند و مردم به تشویق آنان‌ پرداختند.

این گروه سرود جمهوری اسلامی و سرود «ای ایران» را نواختند و مردم هم این سرودها را همخوانی کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنران مذهبی و کارشناس دینی ردی صحنه رفت که مردم همزمان با شنیدن نام او دست زدند. این سخنران ابتدا از مردم خواست تا صلواتی بفرستند.

اجرای سرود "خواهر و برادری"

همچنین در این مراسم سرود "خواهر و برادری" در شب میلاد امام رضا(ع) توسط مداحان اهل‌بیت پویانفر و هلالی اجرا شد که با همخوانی خیلی عظیم مشتاقان حضرت رضا(ع) همراه شد.

بزرگ‌ترین نورافشانی پایتخت در حاشیه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

در شب میلاد ثامن‌الحجج امام رضا(ع) بزرگ‌ترین نورافشانی پایتخت در حاشیه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در میدان خراسان توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شد.

پویانفر، گرایش رنگی‌اش را در فوتبال لو داد!

آرتین سرایداران، بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ، به همراه خواهرش فاطمه سرایداران روی صحنه آمدند. این برنامه با شعار خواهر و برادری برگزار می‌شود که به همین مناسبت آرتین و خواهرش به مراسم دعوت شدند.

پویانفر و هلالی، هدایایی به آرتین تقدیم کردند و سرود «عزیزم حسین ۲» خوانده و تقدیم به آرتین شد. هلالی اول خواست جمع حاضر به خاطر آرتین دست بزنند و بعد خواست برای همه فرزندان شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت و شهدای افغانستانی دست بزنند.

نماهنگ خواهر برادری این بار با حضور هلالی و پویانفر و اعضای گروه سرود شمیم یاس همخوانی شد. پویانفر گفت: ان‌شاءالله این شعر را می‌خوانیم. بعدش هم دعا کنید که چهارشنبه پرسپولیس ببرد!

همزمان با اجرای آتش‌بازی و نورافشانی در میدان خراسان و محله‌های اطراف آن، سرودهایی توسط مردم همخوانی شد. آن‌ها فلش دوربین تلفن‌های همراه خود را حین همخوانی روشن کردند و سرود «خواهر برادری» را تکرار کردند.

در ادامه رضا هلالی گفت: اگر برای کودک، کاری انجام می‌دهید توجه کنید که آن‌ها روحیه خاصی دارند. این برنامه ما هم برای کودکان است و مراقب باشید در این جشن، حال آن‌ها را رعایت کنیم.

در بخش پایانی این مراسم امین قدیم و محمد فصولی به مدیحه‌خوانی پرداختند.

استقبال 150 هزار نفری از جشن امام رضایی‌ها

عباس حیدری؛ مسئول اجرایی ستاد مردمی اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با اشاره به حضور پرشور شهروندان و عاشقان امام رضا(ع) در جشن امام رضایی‌ها گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بالغ بر 150 هزار نفر در این اجتماع بزرگ حضور داشتند.

مسئول اجرایی ستاد مردمی اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها اعلام کرد: 10 شبکه تلویزیونی این برنامه را به شکل زنده پخش کردند.

رفت‌وروب معابر بلافاصله پس از پایان مراسم اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در حاشیه برگزاری اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، درخصوص اقدامات معاونت خدمات شهری برای این مراسم اظهار کرد: برای برگزاری اجتماعات بزرگ در شهر تهران به‌ویژه برنامه‌هایی مانند میلاد امام رضا(ع)، شهرداری تهران بر حسب وظایف ذاتی خود همیشه ایجاد بستر و شرایط لازم برای حضور مردم را به عهده دارد.

نظری با بیان اینکه در اینگونه مراسمات علاوه‌ بر خدمات شهرداری، مشارکت‌های مردمی هم به کمک می‌آید که باعث رونق برنامه‌ها می‌شود، ادامه داد: استقبال بسیار خوب و قابل توجهی از این مراسم انجام شده است.

 پس از اتمام مراسم نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری مناطق 12 ، 14 و 15 اقدام به رفت‌‌و‌روب محل مراسم کردند.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top